Friday 6 August 2010

Pantelleria



Hi everyone! I’m just come back from holiday! As I told you before leaving I spend a week in Pantelleria, a small beautiful island on the south of Sicily.

Ciao a tutti! Sono appena tornata dalle vacanze! Come vi avevo accennato ho trascorso una settimana a Pantelleria, una delle isole a sud della Sicilia.





 
I had a very relaxing and interesting week! Pantelleria offers you a wonderful sea, great food and wine and interesting historic sites. Pantelleria’s sea is blue, full of colours and fishes. The perfect location to practice snorkeling! The only problem is there are no beaches, but only rocks and the water becomes immediately deep, so usually families with little children and people not good in swimming avoid Pantelleria. The good thing is that there are very few people and often we spend the whole day alone. This Island is particularly famous for Zibibbo grapes and for Passito, a very sweet white type of wine. One of the producers, that I will suggest, is Donna Fugata. For sleeping I went to Agrturismo Zinedi (http://www.agriturismozinedi.com/), which is comfortable, friendly, clean and not so expansive. Moreover the price included breakfasts and dinners. I ate very well, everything is made by them and the chief is very good. It is traditional Italian food, but I adore it! A lot of fresh fish, pasta and wine! Fantastic!

Ho trascorso una settimana molto rilassante e interessante! Pantelleria ha un bellissimo mare, ottimo cibo e vino e interessanti siti archeologici. L’acqua è blu, piena di colori e pesci. Il posto perfetto per fare snorkeling! L’unico problema è che non ci sono spiagge, ma solo scogli e l’acqua diventa subito profonda, per questi motive, l’isola di solito viene evitata da famiglie che hanno bambini picccoli e persone che non sono capaci a nuotare bene. Il lato positivo è che ci sono poche persone e a volte è successo che ci trovassimo completamente da soli per l’intera giornata! L’isola è famosa in particolare per l’uva Zibibbo e per il Passito, quel vino così dolce da sembrare miele. Uno dei produttori che vi consiglio di provare è Donna Fugata. Per dormire, sono stata all’agriturismo Zinedi (http://www.agriturismozinedi.com/), che è comodo, amichevole, pulito e non troppo costoso. Inoltre le colazioni e le cene sono incluse nel prezzo. H mangiato benissimo! Ogni cosa è fatta da loro e il cuoco è molto bravo! Cucina tradizionale italiana che adoro! Pesce fresco, pasta e vino! Fantastico!

From next week I re start the normal activity of the blog!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...